SES RURAL – HAI SĂ FIM ANTREPRENORI LA SAT

Perioada de implementare: 01.10.2024 - 31.03.2027
Valoarea totală a proiectului: 14.891.222,68 lei
Partenerii proiectului ID 311125:
- Solicitant: ASOCIAȚIA PAKIV ROMANIA, Alba Iulia, județul Alba, Regiunea de dezvoltare CENTRU,
- Partener: SC XEROM SERVICE SRL, din Alba Iulia, județul Alba, Regiunea de dezvoltare CENTRU.
Obiectivul general al proiectului: ” Încurajarea antreprenoriatului și sprijin oferit pentru înființarea de întreprinderi sociale în mediul rural. Proiectul își propune să demareze cu o informare a publicului de pe teritoriul regiunii de implementare cu privire la elementele specifice ale proiectului cu accent pe oportunitățile oferite și principalele condiții pentru a beneficia de acestea, beneficiile și oportunitățile implicării într-un program de formare antreprenorială în domeniul social precum și modul prin care aceștia își pot pune în practică ideile de afaceri prin participarea la concursul organizat în cadrul proiectului prin care cele mai bune 34 planuri de afaceri vor putea primi finanțare de până la 310.000 lei”.
Titlul proiectului: "SES RURAL – HAI SĂ FIM ANTREPRENORI LA SAT"

Grupul țintă al proiectului este format din 131 persoane fizice care au domiciliul în mediul rural în regiunea Centru și care doresc să înființeze o întreprindere socială.
Din cele 131 persoane:
- - minim 40 persoane (30,53 %) vor fi persoane vulnerabile, dezavantajate/ defavorizate pe piața muncii, șomeri, persoane inactive apte de muncă (de ex. studenți, casnici), care vor fi angajate în întreprinderile de economie socială;
- - minim 20 persoane (15,27%) vor fi persoane de etnie romă.
Condiții pe care trebuie să le îndeplinească persoanele care doresc să participe la activitățile proiectului:
- să aibă domiciliul în regiunea Centru, în mediu rural (conform Carte de identitate);
- să dorească să înființeze o întreprindere socială în mediul rural;
- să NU aibă calitatea de participanți în alte proiecte din cadrul aceluiași apel;
- să aibă studii minime de 12 clase (dovedite cu diploma de Bacalaureat sau diploma de absolvire a 12 clase);
- să aibă vârsta minimă 18 ani și maximă 64 ani la data înscrierii în proiect;
- să își asume o Cofinanțare proprie de minimum 10% din valoarea sprijinului financiar acordat, pentru implementarea planului de afaceri;
- să fie disponibil pentru a participa la toate activitățile proiectului.
Persoanele vulnerabile trebuie să facă dovada prin:
- ancheta socială efectuată, pe baza modelului prevăzut în Anexa nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 219/2015 privind economia socială, de Serviciul public de asistență socială în a cărui rază teritorială se află domiciliul sau reședința persoanei respective;
- persoanele cu handicap - copia certificatului de încadrare în grad de handicap, emis de Comisiile de evaluare de la nivel județean.
ETAPELE PROIECTULUI ID 311125:
Etapa I – Sprijin pentru înființarea de noi întreprinderi sociale – 01.10.2024 – 30.09.2025
- Informarea și selectarea publicului cu privire la acțiunile derulate în cadrul proiectului – 01.10.2024 – 30.04.2025;
- Derularea programelor de specializare în ocupația Antreprenor în economia socială – 01.11.2024 - 30.06.2025;
- Derularea altor activități de sprijin oferite în vederea înființării de întreprinderi sociale – 01.01.2025 - 30.06.2025;
- Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului – 01.05.2025-30.06.2025;
- Consilierea și consultanța în domeniul antreprenoriatului – 01.07.2025 - 30.09.2025;
- Înființarea şi demararea funcționării întreprinderilor – 01.08.2025 - 30.09.2025.
Etapa a II-a: Implementarea planurilor de afaceri și monitorizarea funcționării întreprinderilor sociale – 01.10.2025 – 31.03.2027, desfășurare, condiții:
- în termen de maximum 4 luni de la semnarea contractului de subvenție, fiecare întreprindere de economie socială finanțată trebuie să angajeze minimum de persoane pe care s-a angajat să le angajeze.
- persoanele angajate în cadrul întreprinderilor nou înființate vor avea, în mod obligatoriu, domiciliul sau reședința în regiunea/regiunile de dezvoltare în care se implementează proiectul, în mediul rural.
- locurile de muncă nou create (minim 4 / întreprindere) trebuie să fie cu normă de lucru de cel puțin 4 ore/zi și pe perioadă nedeterminată. În cazul în care în perioada menționată, locul/locurile de muncă create în cadrul întreprinderilor nou înființate se vacantează, beneficiarul va avea un termen de maxim 30 de zile să ocupe locul/locurile de muncă vacante, păstrând numărul și tipul acestora, pentru care a primit punctaj la evaluarea planului de afaceri;
- în situația în care termenul de angajare (4 luni de la finalizarea Etapei I) nu este respectat, începând cu luna a 5-a de la finalizarea Etapei I, administratorul schemei de ajutor de minimis va aplica corecții financiare per loc de muncă neocupat, sume care se scad din valoarea totală a ajutorului de minimis, conform procentelor stabilite de Ghidul solicitantului – condiții specifice;
- În situația în care după 8 luni de la finalizarea Etapei I, nu sunt ocupate toate locurile de munca asumate prin Planul de afaceri, administratorul schemei de ajutor de minimis are obligația de a rezilia Contractul de subvenție si de a recupera toate sumele plătite către întreprinderea socială respectivă.
- Locurile de muncă vor fi menținute ocupate până la finalul etapei a II-a de implementare si pe perioada de sustenabilitate, respectiv 01.10.2025-31.03.2027.
- În termen de maximum 4 luni de la semnarea contractului de subvenție fiecare întreprindere de economie socială finanțată dobândește un atestat de întreprindere socială. În situația în care termenul de obținere a atestatului de întreprindere socială (4 luni de la finalizarea Etapei I) nu este respectat, începând cu luna a 5-a de la finalizarea Etapei I, administratorul schemei de minimis va aplica corecții financiare, conform procentelor stabilite de Ghidul solicitantului condiții specifice;
- În situația în care după 8 luni de la finalizarea Etapei I, o entitate juridică înființată prin proiect nu obține atestatul de întreprindere socială, administratorul schemei de ajutor de minimis are obligația de a rezilia Contractul de subvenție si de a recupera toate sumele plătite către entitatea juridică respectivă.
Etapa a III-a de sustenabilitate - Asigurarea sustenabilității planurilor de afaceri ulterior perioadei de implementare a proiectului – 01.04.2027 – 29.02.2028, funcționarea întreprinderii sociale minim 13 luni, după finalizarea implementării planurilor de afaceri in cadrul etapei a II-a, și menținerea locurilor de muncă în parametrii asumați prin Planul de afaceri (normă de lucru, nivel salarial).
Contact și informații proiect:

str. Morii nr. 7A, 510087, Alba Iulia, AB, RO
Tel: 0754692260 / 0744546034
Email: proiect157544@gmail.com